Ons verhaal

Voor vrienden, familie en alle mensen die meeleven in ons adoptieavontuur.

20.4.06

Concentratie problemen....

Probeer je maar eens te concentreren als elke 15 sec. je gedachte afdwalen.
100de vragen spoken door mijn hoofd, van praktische dingen tot de meest absurde toestanden. Kan een kindje van 2 jaar in een kinderbed, of moet het nog in een baby bed ? Wat gaan we de kindjes te eten geven de eerste dag ? Welke kleur zal ik gebruiken voor de kinderkamer ? We moeten nog op zoek naar onthaalmoeder/créche/school. Ik moet nog een cadeautje gaan kopen voor N's zoontje. Inentingen, paspoort, alle documenten, meubeltjes, kleedjes, speelgoed, boeken veel boeken over peuters en kleuters, boeken over adoptie herlezen, foto's maken, pasfoto's laten maken, motivatiebrief..... Hoe gaan de kindjes reageren op onze poezen ? Hoe gaan de poezen reageren op de kinderen. Geven we suikerbonen of een ander cadeautje, maar wat? Liefst iets origineel, Iets Afrikaans ? Ander snoep ? En cofeelikeurtje ? Hoe gaan we de aankomstkaartjes nu aanpakken ? D gaat hiervoor zijn artistiek kunnen bovenhalen, maar laten we ze drukken of maken we ze allemaal zelf ? Wie neemt wat voor verlof, adoptieverlof, ouderschapsverlof (full-time of half-time) hoelang, wanneer ?....
En waarom heb ik toch niet beter geluisterd naar de verhalen van mijn vriendinnen S N & H ze hebben me al zoveel verteld over hun kinderen, maar ik kan me plots niets meer herinneren.

En ondertussen wordt er van mij verwacht dat ik mijn werk doe. Ik ben super energiek (ben zelfs vanmorgen om 6.30 opgestaan) Ik hoop dat na ons intake gesprek enkele vragen beantwoord zullen zijn, en dat ik rustig kan genieten van dit eerste zonnige weekend van 2006.

Counters
Free Counter